donderdag 16 december 2010

Inhalen

Jeetje zeg, voordat ik het in de gaten heb is deze week alweer bijna voorbij! Heb veel in te halen hier. Maar om nou weer een hele lap tekst te schrijven op dit tijdstip: nou nee.
Dus probeer ik het kort te houden -  met de nadruk op "probeer".


Dit was de week waarin:

  • ik serieus aan de drinkvoeding ben gegaan - gatsie wat vies!
  • mijn keel pittig verbrand is geraakt waardoor slikken extra moeilijk werd. Dat zal alleen nog maar erger worden
  • ik de enorm smerige smaak in mijn mond enigszins ben kwijtgeraakt. Blijkbaar is de verbranding van de keel zodanig, dat de smaak steeds minder gaat worden vanaf nu. Zwak smakende dingen proef ik niet zo erg meer, alleen de sterkere smaken kan ik onderscheiden. Nog wel met een klein beetje vieze bijsmaak, maar een heel stuk minder
  • ik nu over de helft van mijn behandeling zit!! Vanaf nu is het aftellen geblazen
  • de dokter mij morfinepleisters heeft voorgeschreven omdat de gewone pijnstilling niet meer voldoende helpt. De morfinepleisters zijn voor de "achtergrondpijn", de altijd aanwezige pijn. Voor de pieken, ofwel de "doorbraakkankerpijn: (mooi woord voor scrabble), heb ik een neusspray gekregen. Zeer met mate te gebruiken en er moet een inname-administratie van worden bijgehouden. Ook morfine. Die spray geeft een heus wauw-effect, heftig spul is het
  • ik op ziekenhuisbezoek bij mijn nichtje ben geweest en met haar een kleine rolstoelrace heb gehouden door de gang van het ziekenhuis
  • ik langzaam en met kleine beetjes wat meer (vooral vaker) ben gaan eten waardoor...
  • ik het verloren gewicht weer een klein beetje heb goedgemaakt
  • mijn lief en ik een middag zijn gaan woonwinkelen! Wat een belevenis - weer tussen de mensen, een "gewone" dag meemaken en nog slagen met de inkopen ook!
  • de kerstboom door mijn lief is opgezet en versierd
  • ik voor de tweede keer op een tafel lag toen er storing in de computerapparatuur optrad. Heel lullig als je daar halfnaakt ligt en er gebeurt niks. Voordeel was wel dat ik door technisch laborant R. een hele duidelijke uitleg heb gekregen over de werking van het bestralingsapparaat en daardoor nu beter weet hoe een en ander werkt en wat er exact allemaal gebeurt
Wat voor mij echt met kop en schouders overal bovenuit steekt, is dat ik over de helft van de bestralingen ben en dat we nu serieus kunnen gaan aftellen! Nu nog maar 16 bestralingen te gaan!
En dat mijn nichtje weer thuis is en nu echt kan gaan herstellen - dat mag toch ook wel een hoogtepuntje genoemd worden.
Twee mooie lichtpunten in deze donkere tijd van het jaar (en van mijn leven).


2 opmerkingen:

  1. Esther,
    Wij tellen mee af. Fantastisch dat je al over de helft bent.
    Vraagje die neusspray is dat ook een pijnstiller?
    Hoe komt het dat je van die nare smaak vanaf bent is dat door medicatie of omdat je smaakpapillen weer beter werken? Ik ben in ieder geval blij dat dat terug beter werkt.
    Voor vandaag nog veel sterkte.
    Dikke knuffel,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super zeg!!
    Je bent al op de helft!!
    En ik hoop, dat de vorige helft ook als een idioot voorbij gaat,
    en hopen dat dit genoeg is!!
    ik denk aan je lieverd, je bent een kanjer!!

    BeantwoordenVerwijderen