zaterdag 30 oktober 2010

Gelukzalig slapen

Men zegt vaak: je weet pas wat je mist als het er niet meer is.
Nou, ik weet pas hoe heerlijk het kan zijn om goed te slapen, nu ik weer ervaren heb hoe het is.


Ik slaap al zo ontzettend lang niet goed, dat ik was vergeten hoe het is om wel goed te kunnen slapen. Met dank aan de huisarts en de farmaceutische industrie, heb ik zomaar 2 nachten gehad van ononderbroken slaap. Niet gehinderd door enige pijn of andere ongemakken, heb ik 6 tot 7 uur achter elkaar doorgeslapen. Het wakker worden na een dergelijke nacht is toch echt fijn te noemen. Uitgerust, meer dan ooit de laatste jaren. Goed wakker in plaats van als een zombie half wakker. Bijna zonder verkrampte spieren of met wat voor soort spierpijn dan ook aangezien deze slaappillen tevens spierontspanners zijn.
  En met een redelijke portie energie als toegift. 
Nou is die energie niet dermate groot dat ik gelijk als een tornado door het huis kan gaan rennen en als een soort van super huisvrouw de ontbijttafel kan dekken en een uitgebreid ontbijt kan bereiden. Ik heb net voldoende energie om mezelf te wassen en aan te kleden, naar beneden te gaan en een kop koffie te zetten. Die paar handelingen maken al korte metten met de energie die ik de nacht ervoor heb opgedaan. Maar voor mij is dat al heel veel!! 

Het is van een ongekende luxe, het geeft een gelukzalig gevoel en het zorgt er ook voor dat ik zonder tegenzin 's avond weer naar bed ga.

Sinds 2 dagen is slapen een favoriete bezigheid.

3 opmerkingen:

  1. lekker he dat slapen als het zo goed lukt!
    Geniet ervan lieverd, lekker even bijkomen en lekker slapen.... klinkt goed!!!
    nog even een dikke knuffel erachter aan en een fijne dag liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Esther, wat fijn om te lezen dat je nu beter slaapt! Goede nachtrust geeft je extra kracht, die heb je nodig om de weerstand te verhogen! Verder proberen om goed te eten hoor!!
    kus van Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je meid, welke heb je gehad?

    BeantwoordenVerwijderen